تاثیرات روغن آرگان روی مو

تاثیرات روغن آرگان روی مو

 پیشینه روغن آرگان

خاستگاه روغن آرگان درختی بومی در کشور مراکش است. آرگان میوه ای بسیار مغذی است. بزها برای دسترسی به این میوه از درخت بالا می روند و به عنوان منبع غذایی از آن استفاده می کنند. آن چه از شواهد و قرائن بر می آید این است که قوم فنیقی ها که 600 سال قبل از میلاد زندگی می کردند از روغن این میوه برای درمان و افزایش زیبایی استفاده می کرده اند.

در سال 1998، بومیان جنگل آرگان مراکش در یونسکو ثبت جهانی شدند. این بومیان، روغن آرگان را از هسته‌ی آن استخراج می‌کردند و به عنوان مکمل غذایی برای بهبود زخمها و تغذیه‌ی پوست و مو استفاده می کردند. این روغن سرشار از ویتامین های A ،C و E است و حاوی آنتی اکسیدان‌ها، اسید لینولئیک و اسیدهای چرب امگا 6 می باشد که باعث تقویت و استحکام پوست و مو می شود. به همین دلیل اگر نگاهی به لیست مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی بیندازید اغلب روغن آرگان درآن گنجانده شده است.

روغن آرگان ارزان نیست و برای آن که به نتیجه خوبی برسید باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید اما خواهید دید مزایای کیفی آن در بلندمدت بسیار بیشتر از بهای محصول است.

تاثیرات روغن آرگان روی مو

در این بخش به برخی از تاثیرات روغن آرگان روی مو می پردازیم.

1- از بین برنده ی شوره و خشکی پوست سر

روغن آرگان یک مرطوب کننده بسیار عالی است و می‌تواند برای مقابله با شوره و خشکی پوست سر مورد استفاده قرار گیرد، زیرا سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدانهاست. همچنین اسیدهای چرب ضروری این روغن باعث کاهش التهاب پوست و جلوگیری از خشکی می شود.

 بسیاری از افرادی که از خشکی و پوسته شدن پوست سر رنج می برند، از شامپوهای شیمیایی استفاده می کنند. درواقع شامپوهای شیمیایی به مرور زمان باعث خشکی پوست و مو می شوند و مشکل را دو چندان می کنند .آنها نمی دانند که به راحتی و با رطوبت موجود در این روغن ها می توانند پوست سر خود را ترمیم کنند.

 

 

  

2- ترمیم موهای شکننده و پیچ خورده

خاصیت مرطوب کنندگی روغن آرگان از پیچ خوردن و شکنندگی موها جلوگیری می کند. یک قطره روغن در کف دست قرار دهید و قبل از اینکه روی موهای خود بمالید با انگشتانتان آن را گرم کنید و روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید. با این عمل موهای شما درخشنده، براق، نرم تر و قابل انعطاف تر می شود.

   

3- موهای خود را در برابر حرارت سشوار و اتوهای مو حفاظت کنید

بر خلاف بسیاری از لوازم آرایشی بهداشتی که مواد شیمیایی موجود در آن ها به موی شما آسیب می رساند، روغن آرگان سبب تقویت بافت مو و تغذیه آن با مواد مغذی می شود. دو سه قطره از این روغن را به کف دست خود بمالید سپس با استفاده از یک برس یا شانه آن را به طور مساوی در تمام قسمت های موی خود پخش کنید. یادتان باشد حرارت سشوارها  و اتوهای مو به مرور زمان به بافت موی شما آسیب می رسانند.

 

    

4- حفاظت از موها بعد از شنا

مواد شیمیایی موجود در استخرهای شنا و هم چنین شوری آب دریا می تواند تأثیر مخربی بر موهای شما داشته باشد. برای محافظت موهای خود در برابر کلر و نمک آب، سر خود را از ریشه تا نوک مو بشویید و سپس چند قطره روغن آرگان به موهای خود اضافه کنید. برای خشک کردن موها می توانید از حوله های میکرو فایبر استفاده کنید. بدین ترتیب شادابی و طراوت موهای شما حفظ خواهد شد. این کار را بعد از هر بار شنا تکرار کنید.

  

5- درمان ریزش مو

بسیاری از مردان و زنان از ریزش مو رنج می برند .اگرچه بعضی فکر می کنند این بیماری مختص مردان است اما در یک تحقیق مشخص شد 40 درصد زنان آمریکایی دچار ریزش مو هستند. احتمالاً بعد از اینکه برای اولین بار درحمام متوجه ریزش موی خود می شوید آن را نادیده می گیرید ولی به مرور زمان متوجه وخامت اوضاع خواهید شد. روغن آرگان یک راه درمان بسیار عالی برای ریزش مو است.

 سعی کنید سه بار در هفته برای درمان پوست سر خود از آن کمک بگیرید. یک تحقیق در کشور کره جنوبی نشان داد 44 درصد کسانی که از روغن آرگان استفاده کرده اند رشد قابل توجهی را در موهای خود بدون هیچ گونه عوارض جانبی تجربه کرده اند. برای درمان چند قطره روی نوک انگشتان خود قرار دهید و با استفاده از یک حرکت دایره ای آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید.

از خط موی جلوی سر شروع کنید و انگشتان خود را به جلو، عقب، پایین و بالا حرکت دهید. ماساژ روغن را به مدت 15 دقیقه ادامه دهید تا روغن کاملاً نفوذ کند و جریان خون پوست سر را تحریک کند.

  

6- موهایتان را به صورت شفاف و درخشان نگاه دارید

اگر هر روز از چند قطره روغن آرگان استفاده کنید موهایتان درخشان تر، شفاف تر و ظریف تر به نظر می رسد. روغن بلافاصله به الیاف مو نفوذ می کند و مواد مغذی برای حفاظت از آن را فراهم می کند.

   

7- حفاظت در مقابل خورشید

هنگامی که قصد بیرون رفتن دارید چند قطره روغن آرگان را به موهای خود بمالید تا از اشعه های خورشیدی در امان بمانید. سعی کنید از ریشه تا نوک مو را به روغن آغشته کنید.

 

8- صاف کننده موهای فر

کسانی که موهای فر دارند با استفاده از این روغن می توانند مدیریت بهتری روی موهای خود داشته باشند و جلوه ای زیبا به آن ببخشند. کافی است لایه های مو را به این روغن آغشته کنید و بعد با حوله های میکرو فایبر خشک کنید. خواهید دید که موهای خوش فرم تر و آراسته تری نسبت به قبل دارید.

  

اوریفلیم دارای انواع مختلفی از روغن آرگان است که با نام روغنهای الاو (الئو) eleo شناخته می شوند. در این روغنها علاوه بر روغن آرگان، از روغنهای گیاهی دیگری نیز استفاده شده است که تاثیر آن را دوچندان کرده است.

همچنین در برخی از شامپوها و ماسک مو از این روغن ارزشمند استفاده شده است.

منبع

http://www.naturallivingideas.com/argan-oil-for-hair

   

نوشته شده در 1401-02-05 توسط مراقبت از مو 0

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

منو