نکاتی کاربردی برای مراقبت از مو

نکاتی کاربردی برای مراقبت از مو

موهای ما یکی از باارزشترین داراییهای ماست که باید به خوبی از اونها محافظت کنیم. در اینجا توصیه هایی برای محافظت از موها داریم که شاید بعضی از اونها رو تا به حال نشنیده باشید.

   

    

*  نرم کننده رو به ریشه موها نزنید، چون ریشه موها چربی مورد نیاز رو برای خودشون تولید می کنند و زدن نرم کننده به ریشه باعث افزایش چربی این قسمت از موها میشه. نرم کننده رو فقط به سه چهارم پایینی موها و بیشتر روی قسمتهای پایینی موها استفاده کنید.   

  

* اکثر ما روی بالشتهایی از جنس کتان یا پنبه می خوابیم درحالیکه استفاده از بالشتهای ساتن یا ابریشمی انتخابهای مناسبتری هستند. کتان و پنبه رطوبت موها را به خود جذب می کنند و باعث خشکی و کاهش رطوبت موها می شوند و این مسئله می تواند سبب آسیب دیدن موها و ایجاد موخوره شود.

    

* هر روز ریشه موها رو ماساژ بدین. می تونین این کار رو توی حمام و همراه با شامپو و یا با استفاده از یک ماساژور مناسب انجام بدین. ممکنه این کار وقت تلف کردن به نظر برسه ولی تاثیر قابل مشاهده ای روی رشد موها و تقویت ریشه موها داره. علاوه بر این افزایش جریان خون در جمجمه استرس رو کم می کنه و باعث کاهش سردرد میشه.   

    

* پس از شستن موها و هنگامی موها هنوز رطوبت داره با استفاده از یک شانه دانه درشت گره های مو رو باز کنید. این کار رو به آرامی انجام بدید که موها کشیده نشوند. اگر موهای شما خیلی گره می خورند بهتره شانه رو توی حمام ببرید و هنگامی که موها به نرم کننده آغشته است، به آرامی گره ها رو باز کنید.

      

* خیلی از ما هزینه زیادی برای نرم کننده ها و ماسک موها می پردازیم ولی اجازه نمی دیم که این محصولات به خوبی جذب بشن و تاثیر خودشون رو بگذارند. حتما بعد از آغشته کردن موهاتون به نرم کننده و یا ماسک ده دقیقه زمان بدین تا این محصولها تاثیر جادویی خودشون رو روی موهاتون بگذارند و بعد اونها رو بشورید.

     

* پیش از استفاده از اتوی مو یا فرمو، موها رو به خوبی خشک کنید. زیرا اگر از این وسایل حرارتی هنگامی که موها خیسه استفاده کنید، بخار داغی تولید میشه که این بخار می تونه به شدت به موها آسیب بزنه.  

    

  

نوشته شده در 1401-11-05 توسط مراقبت از مو 0

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

منو