جلوگیری از اولین نشانه های پیری

جلوگیری از اولین نشانه های پیری

پس از پایان دوران نوجوانی و خلاص شدن از جوشهای غرور، نوبت به نگرانی دیگری برای پوست می رسد. خطوط ریز پوست که در واقع اولین نشانه های ظهور پیری روی پوست است.
کم خوابیها و بدخوابیهای شبانه، وعده های غذایی نامتعادل و چای و قهوه بیش از حد می تواند روند پیری و آسیب دیدن پوست را تشدید کند. اما چه کاری می تونیم بکنیم که نشانه های پیری رو تا حد ممکن به تعویق بیندازیم؟ در این نوشته دلایلی که باعث تشدید روند پیری می شوند و راه حل اونها رو بیان می کنیم.

   

آسیب: کم آب شدن بدن

     
راه حل: پس از بلوغ ، افزایش هرمون پروژسترون در بدن می تواند موجب کم آب شدن و خشکی بدن و در نتیجه پوست شود.
به همین دلیل آبرسانی به پوست بسیار ضروری است. بنابراین هر روز پوست خود را با یک کرم مرطوب کننده مناسب سن و پوست خود مرطوب کنید. استفاده از کرمی که حاوی اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدانها، مواد معدنی و ویتامینهای ضروری برای پوست باشد، سلولهای پوست را تقویت کرده و علاوه بر آبرسانی موجب افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود. پیشنهاد ما استفاده از کرم روز نوایج است که علاوه بر همه موارد بالا با داشتن سلولهای بنیادی گیاهی پوست شما را احیا خواهد کرد.
 
    

آسیب: کم خوابی و بدخوابی شبانه

   

راه حل: پوست پس از مدتی ممکن است دچار تیرگی، لک، منافذ باز و ... شود. بسیاری از این عوامل به دلیل بی خوابی و بدخوابی شبانه به وجود می آید. زیرا بدخوابیهای شبانه موجب تولید کورتیزول بیش از حد در بدن می شود که موجب تشدید آسیبهای پوست شود.
علاوه بر این بدن در خواب به ترمیم پوست می پردازد و در صورتیکه میزان خواب کافی نباشد، بدن فرصت کافی برای ترمیم پوست نخواهد داشت.
بنابراین برای داشتن پوستی بهتر، باید حتی الامکان 8 ساعت خواب در شبانه روز داشته باشید.
همچنین از یک کرم شب مناسب برای آبرسانی به پوست و ترمیم پوست در شب کمک بگیرید.

  
آسیب:  عدم شستشوی مناسب

  
راه حل: باقی ماندن ذرات آلودگی و ناخالصی در پوست به خصوص هنگام خواب می تواند به پوست آسیب جدی بزند. بنابراین سرمایه ای که برای خرید یک شوینده و یک تونر مناسب می کنید، سرمایه گذاری ارزشمند است.

هر شب پوست خود را با یک شوینده مناسب به خوبی شستشو دهید و سپس اندکی تونر را روی پنبه زده و روی پوست ماساژ دهید تا باقی مانده ناخالصی ها نیز از پوست شما حذف شود.

  

آسیب: مصرف نمک بیش از حد

   
راه حل: اگر شما در اواخر شب غذای پرنمک مصرف کنید و آب کافی ننوشید، پف کردگی زیر چشمان شما افزایش می یابد
بنابراین از خوردن غذای شور اجتناب کرده و همیشه آب کافی بنوشید. اما علاوه بر این برای کاهش پف زیر چشم می توانید یک تکه یخ را زیر چشم خود ماساژ دهید.
استفاده از کرمهای دور چشم مناسب نیز می تواند از چروک و پیری دور چشم جلوگیری کند.

  

آسیب: مصرف نامناسب قند

   
راه حل: استفاده از قند و شکر بیش از حد در روز می تواند موجب تخریب اکلاژن و الاستین پوست و در نتیجه کاهش قدرت ارتجاعی پوست شود و سرعت افزایش چین و چروک روی پوست را بالا ببرد.

بنابراین یک رژیم غذایی مناسب با حداقل میزان قند و حداکثر میزان آنتی اکسیدان راه حلی مهم در برابر چین و چروک پوست است.

  

آسیب: عدم دریافت ویتامینها و مواد معدنی ضروری

    

راه حل: تغذیه امروزی موجب حذف بسیاری از مواد ضروری برای بدن و پوست از غذا شده است. بنابراین استفاده از مکملهای تغذیه مناسب که حاوی آنتی اکسیدانها، ویتامینها و موادمعدنی کافی و به اندازه باشند، برای جلوگیری از پیری پوست توصیه می شود.

  

نوشته شده در 1401-04-05 توسط مراقبت از پوست 0

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر دهید.

منو